Consiliul societății „TRACOM” comunică rezultatele examinării dosarelor depuse în cadrul concursului anunțat la 1 octombrie 2025, pentru funcția vacantă de director. Toate cinci dosare au fost excluse din concurs, în conformitate cu pct. 7 al Regulamentului concursului (depunere incompletă).
Consiliul societății anunță concurs repetat, în conformitate cu Legea nr. 1134/1997 privind societățile pe acțiuni, Legea nr. 121/2007 privind administrarea și dezetatizarea proprietății publice și Statutul societății.
Concursul va fi desfășurat în conformitate cu Regulamentul aprobat prin hotărârea Consiliului Societății din 21.10.2025, iar data limită pentru depunerea dosarelor de participare este 12 noiembrie 2025, ora 16:00 (Chișinău).
Cerințe față de candidați:
- este cetățean al Republicii Moldova;
- cunoaște limba de stat;
- deține studii superioare sau echivalentul lor în unul din domeniile: economic, juridic, tehnic și management (studiile post-universitare vor fi un avantaj);
- a activat în funcții de conducere cel puțin 4 ani;
- nu a împlinit vârsta necesară obținerii dreptului la pensie pentru limită de vârstă;
- nu are antecedente penale nestinse pentru infracțiuni săvârșite cu intenție;
- nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcții sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinței judecătorești definitive prin care s-a dispus această interdicție;
- nu este condamnată, prin hotărâre definitivă și irevocabilă a instanței de judecată, pentru infracțiuni de corupție, care cade sub incompatibilitățile și restricțiile prevăzute la art.16—21 din Legea nr.133/2016 privind declararea averii și a intereselor personale, precum și căreia nu i-au fost stinse antecedentele penale;
- nu are calitatea de bănuit, învinuit sau inculpat în cadrul unui proces penal;
- nu a fost destituită, în ultimii 5 ani, dintr-o funcție de conducere în temeiul art. 200 alin. (1) din Codul Civil al Republicii Moldova nr. 1107/2002 (cu excepția cazurilor de încetare a contractului de muncă din motive neimputabile conducătorului).
Atribuțiile directorului Societății:
- asigură elaborarea direcțiilor prioritare ale activității Societății și a Planului de afaceri și le prezintă Consiliului Societății spre aprobare;
- asigură întocmirea programului de producție al Societății pe baza principiului transparenței procedurilor de achiziții și eficienței utilizării surselor financiare și îl prezintă Consiliului Societății spre informare;
- asigură elaborarea devizului anual de venituri și de cheltuieli și îl prezintă Consiliului Societății spre aprobare;
- asigură activitatea eficientă a Societății;
- selectează, angajează și concediază personalul salariat;
- stabilește salariile de funcție pentru angajații Societății, negociază contractul colectiv de muncă și contractele individuale de muncă, în limita fondului anual de retribuire a muncii salariaților, aprobat de Consiliul Societății;
- asigură elaborarea și aprobarea structurii organizaționale a Societății și o prezintă Consiliului Societății spre informare;
- aprobă regulamentele interne de funcționare a Societății;
- asigură îndeplinirea deciziilor Adunării Generale a Acționarilor și ale Consiliului Societății;
- asigura prezentarea, în modul stabilit, a situațiilor financiare și fiscale, a dărilor de seamă statistice și a altor tipuri de rapoarte organelor de stat respective;
- asigură prezentarea copiei de pe raportul auditorului către Ministerul Finanțelor;
- respectă strict legislația muncii și cea fiscală, asigură transferarea în termen a impozitelor, taxelor, dividendelor și altor plăți în bugetul public național, asigură plata salariilor, în modul și în termenele stabilite de legislație;
- asigură prezentarea documentelor și altor informații necesare pentru îndeplinirea în mod corespunzător a atribuțiilor membrilor Consiliului Societății, Comisiei de cenzori, Comitetului de audit și Reprezentantului statului;
- încheie contractul cu societatea de audit confirmată de Adunarea Generală a acționarilor;
- la expirarea anului de gestiune, dar nu mai târziu de 20 mai al anului următor anului de gestiune, prezintă Consiliului societății:
- raportul anual cu privire la rezultatele activității economico-financiare a Societății pentru anul de gestiune precedent;
- raportul auditorului;
- informația privind procurările de bunuri și servicii în valoare de cel puțin 200 000 lei, pentru anul de gestiune precedent.
- informația privind contractele economice încheiate pentru anul curent.
- prezintă, până la 20 mai a fiecărui an, Agenției Proprietății Publice raportul anual privind activitatea economico-financiară a Societății și Raportul auditorului;
- asigură plasarea Raportului anual cu privire la rezultatele activității economico-financiare a Societății pentru anul de gestiune precedent, informația privind organele de conducere, raportul auditorului și hotărârile Adunărilor Generale ale acționarilor Societății pe pagina web a Societății și a Agenției Proprietății Publice.
- acționează, fără procură în numele Societății;
- reprezintă interesele Societății în relațiile cu persoanele juridice și fizice, precum și cu organele judiciare, acordă atare împuterniciri și altor salariați din întreprindere, conform legislației în vigoare;
- încheie acte juridice în numele și pe seama Societății, eliberează procuri și deschide conturi în bănci. Actele juridice pentru care, este necesară aprobarea consiliului Societății, le încheie urmare acestor aprobări;
- realizează procedurile de achiziție a bunurilor, lucrărilor și serviciilor pentru necesitățile de producere și asigurarea bazei tehnico-materiale, conform Regulamentului privind achiziționarea bunurilor, lucrărilor și serviciilor, aprobat de Consiliul Societății;
- soluționează toate problemele ce țin de activitatea Societății în conformitate cu legislația Republicii Moldova, statutul Societății și prezentul contract, cu excepția celor care sunt de competența Adunării Generale a Acționarilor, a Consiliului Societății și care țin de tranzacțiile de proporții și cele cu conflict de interese;
- întreprinde măsuri pentru asigurarea integrității patrimoniului aflat în proprietatea sau administrarea Societății;
- asigură respectarea prevederilor legale ce țin de dezvăluirea informațiilor de către Societate.
Drepturi și obligații
Drepturile și obligațiile directorului S.A. „TRACOM” vor fi stabilite în contractul de management pentru funcția de director, care va fi încheiat între director și Consiliul S.A. „TRACOM” în persoana președintelui Consiliului S.A. „TRACOM”.
Termen de contractare:
Candidatul selectat de Comisia de selectare, în baza concursului, va încheia contractul de management pentru funcția de director cu Consiliul S.A. „TRACOM” pentru o perioadă de până la 5 ani.
Remunerare:
Directorul S.A. „TRACOM” va fi remunerat conform contractului de management, încheiat între candidatul selectat și Consiliul S.A. „TRACOM”. Condițiile de plată vor fi stabilite în Contract, în corespundere cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 743 din 11.06.2002 cu privire la salarizarea angajaților din unitățile cu autonomie financiară.
Lista documentelor necesare pentru participare la concurs:
- scrisoarea de motivare și viziunea privind eficientizarea activității economico-financiară a Societății;
- formularul de participare la concursul pentru ocuparea funcției vacante de director al S.A. „TRACOM” (anexa nr.7);
- curriculum vitae (CV);
- copia buletinului de identitate;
- copia diplomei de studii;
- cazierul detaliat sau declarația pe propria răspundere privind lipsa calității de bănuit, învinuit sau inculpat în cadrul unui proces penal sau antecedentelor penale;
- scrisoare de recomandare (va constitui un avantaj);
- declarația privind evaluarea competenței și adecvării persoanei înaintate în funcția de Director al Societății, conform anexei nr. 4;
- copiile certificatelor care atestă absolvirea cursurilor de perfecționare/ specialitate (va constitui un avantaj);
- certificat valabil care atestă nivelul de cunoaștere a limbii de circulație internațională (va constitui un avantaj);
- acordul prealabil în scris semnat de candidat privind prelucrarea datelor cu caracter personal și acordul privind plasarea CV-ului pe pagina web a societății și a Agenției Proprietății Publice (anexa nr. 5 și anexa nr. 6);
- declarație pe propria răspundere privind interesele personale în raport cu membrii consiliului societății, comisiei de cenzori, comitetului de audit, Agenția Proprietății Publice și persoanele cu funcții de răspundere ale societății.
Copiile documentelor prezentate în dosarul de concurs se certifică de către candidat, pe propria răspundere sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor.
Termenul de depunere a documentelor pentru participare la concurs: 12 noiembrie 2025, ora 16:00.
Modalitatea de depunere a dosarului:
Dosarul de participare la concurs pentru ocuparea funcției de director al S.A. „TRACOM”, va fi depus în plic sigilat, la sediul S.A. „TRACOM”, mun. Chișinău, str. Columna 170, la secretarul Comisiei de selectare. Program pentru depunerea fizică: luni-vineri, 08:30 — 16:30 (pauză: 12:00 — 13:00), cu excepția zilelor nelucrătoare sau de sărbătoare.
sau
În format electronic, arhivat într-un dosar unic, la adresa: constantia.covalenco@tracom.md, în conformitate cu cerințele de corespundere a documentului electronic.
Data-limită: 12 noiembrie 2025, ora 16.00 (Chișinău)
Persoana de contact: Constanția Covalenco, telefon de contact: + 373 68636111.
Notă:
- Copiile documentelor prezentate în dosarul de concurs se certifică de către candidat, pe propria răspundere.
- Orice dosar incomplet sau depus după expirarea datei-limită nu va fi examinat
Documente anexate
Procesul-verbal al ședinței Consiliului S.A. „TRACOM” din 21.10.2025 (pdf — 0.2 Mb)
Sursa: Agenția Proprietății Publice